ساخت هواپیمای عمود پرواز و یکپارچه بال
آزمونهای آزمایشی بوک لت مطابق با استاندارد هواپیمایی
درباره وبلاگ


به وبسایت مرکزآموزش فنون و خدمات هوایی مشهد خوش آمدید امیدواریم در رسیدن به اهدافتان یاری رسان باشیم
نويسندگان
شنبه 29 بهمن 1390برچسب:, :: 18 :: نويسنده : admin

هواپيماهاي امروزي با نصب بال بر روي بدنه خود عاملي براي جلوگيري از سرعت هاي بالا در پرواز بوده و موجب افزايش مصرف سوخت (به علت drag حاصله از نصب بال) و پايين آمدن بازدهي هواپيما مي گردد كه براي حل اين مسئله در هواپيماهاي نظامي كمپاني هاي مختلف اقدام به طراحي هواپيماهايي با بالهاي متغير كردند كه اين نوع نيز داراي مسائل و مشكلاتي بوده اما با توجه به تحقيقات به عمل آمده توسط بزرگترين مراكز تحقيقاتي هوا و فضا در دنيا مانند NASA و DARPA و ... يكپارچه سازي بال و بدنه هواپيما موجب افزايش بازدهي عملكرد بهتر آن مي شود .

 

طراحي سطح مقطع هواپيماي  بر اساس آخرين استاندارهاي NASA انجام گرفته و از نكات اوليه كه مي توان براي آن ذكر كرد اين است كه هواپيماي فوق در مقايسه با انواع هواپيماهاي سايز مشابه داراي نسبت L/D (نيروي بالابرنده  به اصطكاك) بالاتري است و اين يعني هواپيما  در اولين مورد و مهمترين آن كه بازدهي، قابليت حمل سوخت و ادوات نظامي و حمل مسافر در نمونه تجاري مي باشد بسيار بهينه تر از هواپيماهاي در سايز مشابه مي باشد.

 

اين پرنده يكپارچه بال كه طراحي آن برگرفته از سطح مقطع Airfoil مي باشد داراي توزيع Lift يكسان و كاهش Drag به دليل حذف نقاط اتصال بال و بدنه مي باشد لازم به ذكر است كه در هواپيماهاي امروزي نيروي Lift توسط بالها به دست مي آيد اما با توجه به طراحي اين هواپيماهاي امروزي نيروي Lift توسط بالها به دست مي آيد اما با توجه به طراحي اين هواپيما نه تنها از قسمت بالها بلكه از بدنه نيز نيروي Lift حاصل مي شود.

 

هواپيماهاي امروزي داراي سر و صداهايي هستند كه بخشي مربوط به موتور و بخشي ديگر مربوط به شكل آيرو ديناميكي بدنه آنها مي باشد كه با توجه به برخورد با هوا در سرعت هاي مختلف ايجاد آلودگي صوتي مي كند و يكي از نقاط قوت هواپیما كاهش آلودگي هاي صوتي در ماموريت ها مي باشد.

 

با توجه به تحقيقات و طراحي هاي انجام شده و توانايي نشست و برخواست به صورت عمودي (VTOL) اين پرنده قابليت پرواز در هر شرايط و فرود در هر زمين و ناهمواري را دارد و مي توان از آن براي فرود روي آب، حركت و پرواز از روي آب استفاده كرد .( و قابليت اختفاي زير آب نيز براي اين پرنده در فازهاي بعدي فراهم شده است.)

 

استفاده از دوربين هاي 360 درجه و دوربين هاي جايرويي باعث شده تا قابليت ارسال عكس، فيلم و اطلاعات به توانايي هاي اين پرنده منحصر به فرد اضافه شود كه اطلاعات مورد نظر با توجه به عمود پروازي هواپيما مي تواند بسيار دقيقي تر ارسال شود.

 

در جمع بندي كلي مي توان مزاياي اين هواپيما را چنين بيان كرد :

 

1- افزايش حمل ادوات نظامي نسبت به ابعاد مشابه هواپيماهاي موجود.

 

2- بهينه سازي مصرف سوخت

 

3- افزايش ضريب ايمني پرواز

 

4- كاهش هزينه ها و استفاده بيشتر در ماموريت هاي هوايي

 

5- توانايي نشست و برخواست در هر شرايط و مكان حتي روي آب و اختفاي زير آب

 

6- قابليت ارسال همزمان تصوير و اطلاعات

 

7- عكس برداري هوايي


پيوندها



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 6
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 641
بازدید کل : 1853005
تعداد مطالب : 63
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 2